Redan 2030 ska 45 procent av kedjans transaktioner komma från cirkulära produkter och tjänster. Här är initiativen just nu.
Fotografiska öppnar en installation på varuhuset och gör entré på en ny marknad. För varuhus är det en del i en övergripande förändring.
Varumärket har skapat en 3D-utskriven butik i återvunnen plast. Ambitionen är att provocera fram en verklig förändring – och att skona miljön.
Dessa fyra svenska bolag finns med på listan över världens 250 största detaljhandelsföretag.
Nyskapande butik mixar häpnadsväckande arkitektur, återbruk, reperationer och personalisering i ett koncept bortom traditionell handel.
Amazon-ägda kedjan Whole Foods Market har öppnat en ny butik. Här erbjuder man upptäckar- och matglädje med en tydlig lokal prägel. Se bilderna!
Under maj öppnar H&M Beauty sitt första fysiska flaggskepp någonsin.
Sedan en tid har Amazon börjat varna sina kunder för varor som ofta returneras.
Nu har Kreatima öppnat i centrala Köpenhamn. Konceptet ingår i Panduro-koncernen och erbjuder ett sortiment av konstnärsprodukter.
Ingka Centres förvärvar ett av Paris största innerstadscentrum. Här ska man skapa en mötesplats med ett mixat och brett utbud.