Uniqlo har skapat ett nytt framtidskoncept. Kunderna möts av nya tjänster i en klimatsmart butik. Här är nio hållbara grepp.
Uniqlo har öppnat en ny retail-destination. Den präglas av flera samarbeten som var och ett bidrar till en lokalt präglad upplevelse.
Kedjan har öppnat en smart och automatiserad butik som också ska fungera som ett innovationslabb.
Projektet har funnits på ritbordet i 30 år – nu har det till slut öppnat. Paris har fått en ny destination med shopping, hantverk, konst och regional mat.
En av Storbritanniens mest kända detaljhandelsdestinationer återvänder till klassisk adress. Efter det väntar etableringar i övriga Europa.
Redan 2030 ska 45 procent av kedjans transaktioner komma från cirkulära produkter och tjänster. Här är initiativen just nu.
Fotografiska öppnar en installation på varuhuset och gör entré på en ny marknad. För varuhus är det en del i en övergripande förändring.
Varumärket har skapat en 3D-utskriven butik i återvunnen plast. Ambitionen är att provocera fram en verklig förändring – och att skona miljön.
Dessa fyra svenska bolag finns med på listan över världens 250 största detaljhandelsföretag.
Nyskapande butik mixar häpnadsväckande arkitektur, återbruk, reperationer och personalisering i ett koncept bortom traditionell handel.