Det har dykt upp en ny snabbväxande e-handelsaktör – man är just nu den mest nedladdade appen. Nu vill man ta näthandeln in i en ny era.
Canada Goose lanserar en plattform för återbruk av sina produkter. Ambitionen är att ge dem en andra, tredje och fjärde livstid.
Konceptet lockar med en kulinarisk resa genom flera kontinenter. Men framförallt vill man få människor och kulturer att möts – i den nya tidens matdestination.
Kunderna möts av en experimentell studio. Med färgterapi och lokala samarbeten vill man skapa lust att röra sig mer.
Stadsutveckling: Nya vägar löser inte trafikproblemen – att sluta bygga städer med bilar i åtanke är enda vägen framåt.
”Vi tror att strategiska relationer som denna kan starta en ny tillväxtmotor för vår verksamhet”.
Kedjan investerar i större och bättre, sömlösa butiker. Detta efter att en första fas visat sig påverka försäljningen mycket positivt.
Whole Foods Market har öppnat en ny 4 200 kvadratmeter stor butik, mitt i finansdistriktet. Här erbjuder man ett handplockat sortiment med lokal prägel.
Stockmann uppdaterar koncept i köpcentrum – varuhuset blir flaggskepp för den nya satsningens inriktning.
Kedjan köper och säljer kläder och accessoarer i lyxsegmentet. Man växer så det knakar just nu – den senaste butiken har nu öppnat i Brooklyn.