Varumärket har öppnat en pop upp byggd av is vid polcirkeln. Man menar att projektet representerar cirkularitet i sin renaste form.
Mercedes-Benz ska bygga ett globalt nätverk av laddstationer som placeras bland annat vid service- och detaljhandelsdestinationer.
”Med sin brutala uppriktighet har utrymmet ett starkt visuellt genomslag men är samtidigt skört och genomskinligt”. Acne Studios har öppnat i Singapore.
Allt fler företag lanserar butiker med ”Just Walk Out”-lösningar. Innovationen medför en rad fördelar för kund och butik – men även några utmaningar.
Danska Jysk satsar på AI och maskininlärning för sina allt mer komplexa kort- och långsiktiga efterfrågeprognoser.
Nike har invigt ett nytt butikskoncept som hyllar basketkulturen och dess community. Man vill fördjupa relationen med målgruppen och skapa en ny plattform.
Ett rekordstort antal ungdomar bor kvar hemma hos föräldrarna. Sparade pengar läggs bland annat på inköp av lyxprodukter.
Kedjan har öppnat en helt automatisk dagligvarubutik utan kassa där ingen skanning är nödvändig. Därmed går testerna av tekniken in i en ny fas.
Butiker och lager byggs nu om till lägenheter i centrala lägen. De inreds med produkter från kedjornas sortiment.
I dagligvarukedjans butik betalar kunderna för de mest behövda varorna – utan att få något med sig. I stället skänks produkterna till välgörenhet.