”Vi tror att strategiska relationer som denna kan starta en ny tillväxtmotor för vår verksamhet”.
Kedjan investerar i större och bättre, sömlösa butiker. Detta efter att en första fas visat sig påverka försäljningen mycket positivt.
Whole Foods Market har öppnat en ny 4 200 kvadratmeter stor butik, mitt i finansdistriktet. Här erbjuder man ett handplockat sortiment med lokal prägel.
Stockmann uppdaterar koncept i köpcentrum – varuhuset blir flaggskepp för den nya satsningens inriktning.
Kedjan köper och säljer kläder och accessoarer i lyxsegmentet. Man växer så det knakar just nu – den senaste butiken har nu öppnat i Brooklyn.
Varumärket har öppnat en pop upp byggd av is vid polcirkeln. Man menar att projektet representerar cirkularitet i sin renaste form.
Mercedes-Benz ska bygga ett globalt nätverk av laddstationer som placeras bland annat vid service- och detaljhandelsdestinationer.
”Med sin brutala uppriktighet har utrymmet ett starkt visuellt genomslag men är samtidigt skört och genomskinligt”. Acne Studios har öppnat i Singapore.
Allt fler företag lanserar butiker med ”Just Walk Out”-lösningar. Innovationen medför en rad fördelar för kund och butik – men även några utmaningar.
Danska Jysk satsar på AI och maskininlärning för sina allt mer komplexa kort- och långsiktiga efterfrågeprognoser.