Trenden med minskade butiksytor är bruten, nu är det stort som gäller. Det nya butikskonceptet är avsevärt större och stöttar den digitala affären.
Primark testar en tjänst för click & collect. Man vill stärka den fysiska butikens ställning, men det finns ytterligare en ambition med satsningen.
H&M-ägda Cos berättar om en lansering som kommer ske sommaren 2023. Man planerar ett hållbart flaggskepp i landets huvudstad.
Showfields öppnade under 2019 en upplevelse där utbudet och teman ständigt varieras. Nu lanserar ”Världens mest intressanta butik” ett nytt koncept.
Brittiska Tesco har öppnat en ny enhet av det kassalösa konceptet GetGo. Den uppdaterade versionen är av hybridmodell.
Kinesiska Shein har under en period använt sig av pop ups. Inom kort öppnar man den första permanenta butiken.
Stå stark i motvinden 2023! Det kommer krävas mod, innovation och tilltro på automation för att bli en vinnare inom retail.
Samarbetet mellan Ingka Group och H&M syftar till att främja lokala talanger. Efter hundra dagar har nu den första kollektionen lanserats.
Starbucks har med konceptet Reserve tagit kaffe och dryckesupplevelsen till en högre nivå. Inom kort öppnar man i Empire State Building i New York.
Zara, som ägs av spanska Inditex, lanserar en ny plattform för återförsäljning och reparationer.