Lek är det bästa sättet för barn att lära sig och utforska världen omkring dem. Det menar dagligvarukedjan som har engagerat sig i ett edutaimnet-projekt.
Att göra leveranser med drönare ska minska både leveranstid och koldioxidutsläpp.
Världsmästaren i Butikskommunikation (Visual Merchandising) 2022 har korats. Under fyra dagar visade nio ungdomar upp sina färdigheter.
Shein har lanserat en plattform för återbruk där användare ges möjlighet att köpa och sälja produkter. Initiativet är sprunget ut företagets community.
Decathlon byter namn till Nolhtaced. Detta för att markera att man även kan handla omvänt. ”Vi vill sänka tröskeln för second hand och öka köpkraften”.
Ikea har inlett ett samarbete med en större dagligvarukedja. Tillsammans ska man underlätta för kunderna med lokal utlämning av varor.
På den här marknaden ska omsättningen bortom drivmedel ökas via retail. Shell siktar på butiker i en tredjedel av sina enheter.
Boxpark var tänkt att vara ett tillfälligt köpcentrum byggt av container. Efter elva år finns man fortfarande kvar – nu tar Boxpark det första steget utanför London.
Dagligvarukedjan testar att sälja varor med en självgående robot. Uppmärksamhet och rörlighet är två fördelar man lyfter fram.
Nu inleder Nike ett större samarbete i Europa med ambitionen att skapa framtidens marknadsplats.