Nike har invigt ett nytt butikskoncept som hyllar basketkulturen och dess community. Man vill fördjupa relationen med målgruppen och skapa en ny plattform.
Ett rekordstort antal ungdomar bor kvar hemma hos föräldrarna. Sparade pengar läggs bland annat på inköp av lyxprodukter.
Kedjan har öppnat en helt automatisk dagligvarubutik utan kassa där ingen skanning är nödvändig. Därmed går testerna av tekniken in i en ny fas.
Butiker och lager byggs nu om till lägenheter i centrala lägen. De inreds med produkter från kedjornas sortiment.
I dagligvarukedjans butik betalar kunderna för de mest behövda varorna – utan att få något med sig. I stället skänks produkterna till välgörenhet.
Shein har öppnat kontor och sin första distributionsanläggning i landet. Etableringen ger en bild av vad företaget prioriterar just nu.
Dagligvarukedjan och stadens kommunfullmäktige lanserar autonoma leveranser med robotar. Tjänsten blir till en början tillgänglig för 20 000 invånare.
Forskare uppmanar detaljhandeln att använda AI-kopplade kameror för att skräddarsy butikslayouter och maximera försäljningen.
Liveshopping, det vill säga livestreamde shopping-event, fortsätter att vara en snackis. Nu har företeelsen dykt upp även i skyltfönstren.
Ingka Centres vill med ett nytt koncept pånyttföda köpcentrumens materbjudande med en växtbaserad meny – och ett nordiskt matmanifest.