Servicebutikskedjan 7-Eleven säljer merchandise, souvenirer och memorabilia kopplat till varumärket.
Shopping och upplevelser i Battersea Power Stations historiska miljöer. ”Byggnaden har förvandlats till Londons mest unika destination”.
Redan 2019 gick Ikea in på marknaden med sin e-handel och man öppnande även en fysisk ”Pick up and order point”. Nu har det första varuhuset öppnat.
Modeindustrin, som många andra, upplever utmaningar kopplade till inflation och ökade kostnader. De som erbjuder uthyrning av plagg har dock stått starka.
För att fira sitt 50-årsjubileum har Nike skapat en upplevelse kring varumärkets förflutna, nutid och framtid.
Abercrombie & Fitch lanserar ett nytt butikskoncept. Borta är de mörka nattklubbsliknande butikerna, kundens mindset utgör nu kärnan i konceptet.
Varumärket Hoka har skapat en AR-upplevelse där man tar målgruppen till världens tuffaste trail-lopp i franska Alperna.
Moët & Chandon har öppnat sin första permanenta yta i Europa. Här erbjuder man hela sitt sortiment i en miljö som hyllar de egna hemtrakterna.
Förpackningar och annat avfall är en praktisk utmaning för konsumenten. Köpcentrumet vill underlätta med en uppdaterad (digital) återvinningsstation.
Butikskedjan fortsätter att satsa stort på automatiska och kassalösa butiker. Nu har man öppnat 50 enheter.