”Butiken erbjuder en hög servicenivå och inspiration, både i butiksmiljö och från vår personal”.
Nu tar H&M-ägda Afound nästa steg i sin Europaexpansion. Den digitala marknadsplatsen kliver in i två nya länder.
Meta, som äger bland annat Facebook, öppnar sin första fysiska butik. Här är man på jakt efter avgörande insikter som ska bidra till utvecklingen.
Glassvarumärket Häagen-Dazs har lanserat ett nytt butikskoncept som lyfter fram grundarnas anda.
Det före detta köpcentrumet ska nu få ett nytt liv i en mixat 15-minutersprojekt. Här ska man bland annat mötas av världens största gröna tak.
En satsning på blockchain-teknik inleds nu. Bakgrunden är en ökad efterfrågan på transparens från konsumenternas sida.
Den spanska kedjan Zara har öppnat ett nytt teknikladdat flaggskepp. Ytorna har anpassats efter den nya fygitala handeln.
Det obemannade konceptet är ett sätt att skapa närvaro och service i områden där invånarna saknar en traditionell butik.
Ett nytt butikskoncept säljer sina varor online med ett särskiljande inslag – butiken erbjuder enbart curbside pickup som leveransalternativ.
En storsatsning ska pånyttföda kundupplevelsen på campus. Detta med automatiska kassalösa butiker, high tech-automater och robotleveranser.