Ingka Group, i praktiken den största Ikea-återförsäljaren, investerar mer än tre miljarder euro i nya och befintliga butiker.
Varumärket Lululemon har haft en positiv utveckling under de senaste åren. Nu siktar man på att dubbla omsättningen.
Eventet Mapic satsar med full kraft på årets upplaga. Temat är det nya ansikte detaljhandeln visar upp efter två års pandemi.
En satsning på micro fulfillment centers ska vässa företagets fulfillment – och frigöra tid för medarbetare i butik.
Amazon Go tar nu sitt vidareutvecklade kassalösa koncept utanför stadskärnan. Se bilderna inifrån butiken!
”Butiken erbjuder en hög servicenivå och inspiration, både i butiksmiljö och från vår personal”.
Nu tar H&M-ägda Afound nästa steg i sin Europaexpansion. Den digitala marknadsplatsen kliver in i två nya länder.
Meta, som äger bland annat Facebook, öppnar sin första fysiska butik. Här är man på jakt efter avgörande insikter som ska bidra till utvecklingen.
Glassvarumärket Häagen-Dazs har lanserat ett nytt butikskoncept som lyfter fram grundarnas anda.
Det före detta köpcentrumet ska nu få ett nytt liv i en mixat 15-minutersprojekt. Här ska man bland annat mötas av världens största gröna tak.