Pandemin har satt sina spår – men nöden är som bekant uppfinningens moder. Här är tio innovativa företag inom retail att hålla koll på.
Kontaktlös shopping har under pandemin blivit en än mer angelägen företeelse. Nu testar kedjan ny teknik där kunderna kan checka ut via hologram.
Ett nytt partnerskap med en startup – verksamma inom dagligvaror online – ska bidra till att forma den nya tidens servicehandel.
Ambitionen är att erbjuda en ”inkluderande, omslutande och personaliserad” digital upplevelse som efterliknar fysisk handel.
Stänger koncepten Books, Pop up och 4-star. Man gör det för att i stället fokusera mer på dagligvaror och kassalös Just Walk Out-teknik.
Lidl har i dag öppnat sina första åtta butiker i Estland. Inför detta har man skapat ett team med såväl varierande bakgrund som erfarenhet.
Nu möts Whole Foods kunder av en friktionsfri upplevelse där köp och betalning sker med automatik. Se bilderna från butiken!
E-handelsföretaget delar med sig av relevant innehåll i tunnelbanan. Budskap och bilder anpassas i realtid efter det lokala värdet.
Kedjan växlar nu upp satsningen på curbside pickup med nya tjänster. Ambitionen är att använda sina fysiska butiker som lokala hubbar för fulfillment.
Kunderna kan numera köpa med sig pizza i lågprisbutiken – tillagad av en robot.