Premiär på paradgatan för On

Premiär på paradgatan för On

Det schweiziska sportvarumärket On har öppnat ett flaggskepp på den klassiska shoppinggatan. Se bilderna från butiken!

Retailkedja i samarbete med Burger King

Retailkedja i samarbete med Burger King

Detaljhandelskedjans samarbete med Burger King är ytterligare ett tecken på hur betalda lojalitetsprogram berör en allt större del av konsumentens vardag.

Butik utan namn ska hjälpa kunderna

Butik utan namn ska hjälpa kunderna

Landets största dagligvaruaktör lanserar nu ett nytt extremt lågpriskoncept. Så här ska man lyckas pressa priserna.

Så står dagligvarubutiken digitalt stark

Så står dagligvarubutiken digitalt stark

Den fysiska dagligvarubutiken kämpar med lönsamheten i försäljningen online. Här är tre tänkbara vägar framåt enligt en ny kartläggning.

Ben Sherman går tillbaka till rötterna

Ben Sherman går tillbaka till rötterna

Varumärket Ben Sherman satsar på fysiska handel. Nya konceptbutiker öppnas i städer rotade i Ben Shermans sex decennier långa modehistoria.

Costco skärper koll vid entrén

Costco skärper koll vid entrén

Amerikanska kedjan Costco testar ett ny strategi för att kontrollera medlemskap i sina butiker.

Klassiska varuhuset har fått ny ägare

Klassiska varuhuset har fått ny ägare

Ett av världens mest ikoniska varuhus har fått nya ägare. Företaget tar därmed över driften av tre lyxvaruhus.

Sömlöst lågpris med e-handel och ny teknik

Sömlöst lågpris med e-handel och ny teknik

Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.

Alibaba lanserar Freshippo i Nordamerika

Alibaba lanserar Freshippo i Nordamerika

Den Alibaba-ägda kedjan Freshippo (Hema) tar steget in i USA med delar av sitt sortiment.

Färre returer med generativ AI

Färre returer med generativ AI

Med hjälp av AI-teknik ska antalet fel och problem som kan uppstå i leveranserna minskas.