Nike vill skapa en brygga mellan digital och fysisk handel. Här är nyheterna i varumärkes senaste och digitalt laddade butikskoncept.
Brittiska Missguided var från början ett renodlat onlinevarumärke. Nu ska man sälja sina produkter i 100 av lågpriskedjans butiker.
Nu har Ingka Centres öppnat ett nytt mixat köpcentrumprojekt. För första gången adderar man ett livsstilskoncept med tillhörande bostäder.
Ska öka effektiviteten och komma närmare sina kunder med två typer av distributionscentraler.
Lego har öppnat ett nytt flaggskepp i det allt allt hetare distriktet. Det digitala och modulära upplevelsekoncept ska nu appliceras i hundratals butiker.
International Council of Shopping Centers är mitt uppe i en förändring. En av förändringarna innefattar namnet.
Kunderna plockar de produkter man vill ha och betalningen sker med automatik.
Köpcentrumet ska bli en självklar mötesplats i förorten. Edutainment, yoga och utomhusbio är en del av utbudet.
Har utveckla sin e-handel från enskild butik till marknadsplats. Nu lanseras lösningen.
Klassiska varuhuset lyfter in trädgården i butiken med en kreativ sortimentsmix och unika produkter.