Lokal förankring, unika miljöer och ett trendkänsligt utbud. Food halls vinner mark i Europa – ett tiotal etableringar är nu på gång.
Satsningen på dagligvaror långt från över. Amazon underlättar för kunden med tre banbrytande nyheter.
H&M har öppnat en pop up-butik för kedjans nya varumärke. Satsningen innebär att man tar sitt första steg in i ett varuhus.
Primark öppnar sin första butik på Manhattan. Flaggskeppet etableras i ett av de hetaste områdena just nu.
Uniqlo öppnar ett nytt globalt flaggskepp. Det innebär en ny närvaro för varumärket i de livliga shoppingkvarteren.
Kicks gör sin största satsning. Det nya flaggskeppet öppnar i ett av stadens mest prestigefyllda lägen.
Den här veckan öppnar Whole Foods Market ett nytt kompakt koncept. Se bilderna från butiken!
Miljön är futuristisk men samtidigt lugn. Svensk startup har öppnat i retailintensivt område i London.
Nu verkar det som premiären av det spektakulära köpcentrumet riskerar att skjutas upp.
Jula öppnar nytt varuhus i expansivt centrum. ”Vi tror att det kommer att öka handelsområdets attraktionskraft”.