Trenden med livestreamad shopping är fortsatt stark. Nu växlar Facebook upp sin satsning på Live Shopping.
Med flaggskeppet siktar Picadeli på att nå en ny målgrupp – samtidigt som man testar nya produkter.
”Vi tror att Finland lämpar sig väl för vårt koncept”, säger VD Joachim Frykberg i en intervju med Handelstrender.
Fazer stärker sin närvaro i nya områden när man nu etablerar sitt 16:e café.
Nutritionister, tränare och samarbetspartners bidrar för att kunderna ska sina målsättningar.
Utökar satsningen som en del av sin omställning till att bli ett mer hållbart företag.
Carrefour har inlett ett samarbete med Coop. Partnerskapet ska stärka Coops erbjudande.
M&M'S, har öppnat en butik fylld med godis, presentartiklar och kärlek till de lokala omgivningarna.
I sommar öppnar ett officiellt flaggskepp med fokus på Harry Potter. Se bilderna från butiken här.
Lululemon lanserar två nya initiativ som ska bidra till att minska varumärkets miljöpåverkan.