Den spanska modekedjan Mango etablerar verksamhet på nya marknader – och öppnar flaggskepp.
Modekedjan lanserar sitt första bytesbutiks-initiativ någonsin. Man gör det med shop-in-shops på ett flertal orter.
Digitala inslag, nya avdelningar och världspremiär för en ny variant av tag själv-lager. Ikea har uppdaterat varuhuset.
Det schweiziska sportvarumärket On har öppnat ett flaggskepp på den klassiska shoppinggatan. Se bilderna från butiken!
Detaljhandelskedjans samarbete med Burger King är ytterligare ett tecken på hur betalda lojalitetsprogram berör en allt större del av konsumentens vardag.
Landets största dagligvaruaktör lanserar nu ett nytt extremt lågpriskoncept. Så här ska man lyckas pressa priserna.
Den fysiska dagligvarubutiken kämpar med lönsamheten i försäljningen online. Här är tre tänkbara vägar framåt enligt en ny kartläggning.
Varumärket Ben Sherman satsar på fysiska handel. Nya konceptbutiker öppnas i städer rotade i Ben Shermans sex decennier långa modehistoria.
Amerikanska kedjan Costco testar ett ny strategi för att kontrollera medlemskap i sina butiker.
Ett av världens mest ikoniska varuhus har fått nya ägare. Företaget tar därmed över driften av tre lyxvaruhus.