Ägarnas känsla för detaljer uppmanar kunderna att inte bara handla – detta är en plats att spendera tid på.
Självbetjäning är en fortsatt trend. Nu har fenomenet dykt upp inom ”glamping”.
Starbucks har öppnat ett café där ytan har anpassats för att fungera som en gemensam arbetsplats med avskilda bås.
Dagligvarukedjan Lidl toppar lista över snabbväxande detaljhandelsföretag. Investeringar i infrastruktur ligger bakom tillväxten, menar man.
Selfridges hållbarhetsplan förändrar den egna verksamheten från grunden. Nu testas helt nya affärsmodeller – bland annat uthyrning.
Starbucks vill skapa fler möjligheter för kvinnor på arbetsmarknaden. Detta som en del av sitt arbete för mångfald, jämlikhet och inkluderande.
Clas Ohlsons har öppnat en ny butik i Sirkus Shopping vid Leangen i Trondheim, ett område med stark befolkningsutveckling.
Besökarna i köpcentrumet kan uppleva den nya elbilen Polestar 2. Intresset visade sig vara mycket stort.
Retailtainment – nya projekt utvecklas med en mix av handel och underhållning. Detta spanska projekt är ett utmärkt exempel på detta.
Nu spekuleras det i att Amazon vill konvertera ytor i klassiska köpcentrum till fulfillment centers.