Alibaba kortar globala leveranstider

Alibaba kortar globala leveranstider

Alibabas växlar upp sin satsning på global fulfillment. ”Logistik är i dag en game changer och avgörande faktor som skiljer företag åt.”

Bekvämt AI-liv i Huaweis största flaggskepp

Bekvämt AI-liv i Huaweis största flaggskepp

På 5 000 kvadratmeter finns bland annat en bil, ett gym och ett vardagsrum. Här ska kunden själv kunna uppleva det bekväma AI-livet. Se bilderna här!

Walmart vill göra sommaren bättre

Walmart vill göra sommaren bättre

Amerikanska kedjan Walmart vill bidra till att göra sommaren bättre för sina kunder. Kedjan arrangerar drive in-bio runt om i landet och öppnar dessutom ett digitalt sommarläger.

Natur och mode möts i prisat flaggskepp

Natur och mode möts i prisat flaggskepp

Det missionsdrivna konceptet är skapat med syfte att lyfta fram varumärkets hållbarhetsarbete. Nu har butiken prisats som en av årets absolut bästa.

Butiker konverteras till upplevelsecenter

Butiker konverteras till upplevelsecenter

Microsoft har en ny strategi för retail – man stänger majoriteten av butikerna. Resterande enheter konverteras till upplevelsedestinationer.

Kanye West i samarbete med retailkedja

Kanye West i samarbete med retailkedja

Under sin uppväxttid jobbade han i deras butiker. Nu har Kanye West via sitt varumärke Yeezy inlett ett samarbete med kedjan.

Nike öppnar hundratals fygitala butiker

Nike öppnar hundratals fygitala butiker

Nike drar ner på närvaron hos andra kedjor och satsar i stället på egna digitalt laddade butiker med stark förankring i det lokala samhället.

Tyskland nästa för Sellpys second hand

Tyskland nästa för Sellpys second hand

Sellpy har blivit en ledande digital plattform för cirkulärt mode. Nu tar man tillsammans med H&M Group second hand-konceptet på en internationell resa.

Betala med rösten hos 7-eleven

Betala med rösten hos 7-eleven

Servicekedjan 7-Eleven har lanserat ett inslag i sitt lojalitetsprogram som ska främja kontaktlös betalning.

Nytt koncept för långsamt hållbart mode

Nytt koncept för långsamt hållbart mode

Modeföretaget har öppnat ett helt nytt butikskoncept. Man erbjuder slow fashion med tydlig inriktning på hållbarhet och omtanke.