Marknadsplatser. E-handelsplattformen Shopify inleder ett samarbete med Walmart. Den digitala dörren öppnas därmed till miljontals konsumenter.
Produkter och lösningar är handplockade för att passa storstadens livsstil. Ikea har öppnat en svensk version av den lokala servicebutiken.
Planerar att lägga sommarens och tidiga höstens inköp i malpåse till nästa år. ”Sannolikt mer fördelaktigt ekonomiskt”.
Starbucks genomför en större omvandling av sina koncept. I praktiken innebär det ökad bekvämlighet och fokus på digitala tjänster.
Zaras ägare Inditex investerar miljardbelopp i ny teknik. Ambitionen är att skapa en bättre upplevelse och sudda ut gränserna mellan on- och offline.
Amazon arbetar för att lansera ett nytt dagligvarukoncept. Nu har man öppnat de två första butikerna – men utan att släppa in några kunder.
Galeries Lafayette Haussmann, den franska varuhuskedjans flaggskepp i Paris, lanserar tjänsten ”Exclusive Live Shopping”.
Nu vill man utöka antalet butiker för att komma närmare konsumenterna under sommarsäsongen.
Harrods öppnar en butik i köpcentrumet i juli. ”Det möjliggör ett bredare produktutbud av nya säsongsprodukter”, säger man i ett uttalande.
Amazon sägs vara intresserade av att köpa klassisk varuhuskedja. Är det ett första steg till att bli den nya tidens ankarbutik?