Alibaba Group har lanserat en ny plattform riktad till unga konsumenter som vill shoppa lyxprodukter till bra priser.
Afounds marknadsplats finns nu även i Tyskland och Österrike. Ambitionen bakom satsningen är att skapa en mer cirkulär och hållbar modebransch.
Starbucks gör en rejäl satsning i New York. Ytan man tecknat avtal för motsvarar Starbucks Reserve Roastery i stadens meat-packing district.
Sainsbury’s har valt att utöka satsa på en AI-baserad helhetslösning för sin försörjningskedja.
Många vänder sig till e-handeln för att göra sina inköp under krisen – här är kategorierna som ökar och minskar mest.
Här har McDonald's utökat sitt sortiment till att även innehålla dagligvaror. Man erbjuder det via sin kontaktlösa Drive Thru.
När butiker stängs och konsumenterna arbetar hemifrån förflyttar kedjan sin verksamhet online. I ett första skede lanseras tjänster inom tre kategorier.
Global Change Award har delats ut. Fem vinnare delar på en miljon euro och bjuds in till ett acceleratorprogram. Syfte: att göra modeindustrin mer hållbar.
Jula fortsätter sin expansion på den polska marknaden. Nu öppnar det första nya varuhuset för året – mitt under pågående coronakris.
Dagligvarubutiken har en anrik historia som går 100 år tillbaka i tiden. Nu tar man hjälp av hypermoderna robotar för att leverera varor till sina lokala kunder.