Dagligvarukedjan har stängt en av sina butiker för allmänheten. I stället använder man den som ett fulfillment center där kunden kan hämta sina onlineordrar.
Det blir en mix av park, butik och underhållning när japanska varumärket Uniqlo öppnar sin största butik hittills.
”En plats för gemensamma upplevelser där detaljhandel och social interaktion väger lika”. Så sammanfattas ett projekt med förankring i det lokala samhället
Amerikanska hemelektronikkedjan Best Buy meddelar att man från och med i dag ställer om sin verksamhet i butikerna till att bara omfatta upphämtning, så kallad curbside pickup.
Nu vidtas åtgärder för att minska smittspridning i butiker. Social distancing, ökade avstånd mellan individer, och intensiva hygieninsatser är två exempel.
Organisationen kontaktade myndigheterna för att reda ut vad som är ”nödvändig” retail. Man presenterade samtidigt en egen rekommendation – här är den.
Simon Property Group är USA:s största ägare av köpcentrum. Nu har man som första större aktör beslutat sig för att stänga samtliga enheter.
Nyligen berättade vi om att Amazon licensierar sin lösning för kassalösa butiker. Nu står det klart att resenärer på utvalda flygplatser kan ta del av tekniken.
Många av de sensate årens mest hajpade varumärken är direct-to-consumer. Dessa varumärken har varit bland de första att stänga sina fysiska butiker.