Jysk har nu lanserat Store Concept 3.0. Att öppna butiken var ett enkelt beslut att fatta – men det krävde en hel del arbete i praktiken, konstaterar man
Alibabas fygitala butiksformat Freshippo utvecklas i snabb takt. Alibaba har tagit fram sex nya format – varav ett är ett helt uppkopplat köpcentrum.
Butiken präglas av lokalens historia som garage med stora ytor och låg takhöjd. Följ med på en inspirerande rundtur med visual merchandising på hög nivå!
Battersea Power Station öppnar under 2021. Den ikoniska byggnaden förvandlas till en destination med retail, mat och nöjen. Här är de första klara butikerna.
Amazon dominerar e-handeln i USA, mycket tack vara framgångarna med lojalitetsprogrammet Prime. Nu tar Walmart upp kampen med en ny lösning.
Sista beställningstid för Click & Collect förlängs med två timmar, samtidigt som man testar utlämning av ordrar inom två timmar. Kedjan vässar sin fulfillment.
Modekedjan Primark har öppnat sin första pop up någonsin. Man gör det som en del av lanseringen av sin nya wellnesskollektion.
Amazon öppnar en supermarket med kasssalösa Amazon Go-tekniken. Storleken är inte längre ett problem. ”Fem eller tio gånger större, det spelar ingen roll”.
Kedjan lockar konsumenter med hög inkomst att bli kunder via sin e-handel. Insteget sker ofta i huvudkategorien men efter detta breddas ofta köpen.
Ingka Centres ska förnya en klassisk park i staden. ”Vi ska vitalisera den genom att utöka den samt införa nya hållbara funktioner och miljövänliga lösningar.”