Dagligvarukedjan har ställt den traditionella stormarknadens layout på kant – och skapat en entré in till matglädjen. Kassorna har bytts ut mot ett levande kök.
Kunderna kan betala med sin tid hos Ikea. Ju mer tid man får resa för att komma till varuhuset desto mer rabatt får man. Bakom kampanjen finns två insikter
Sainsbury's har öppnat ett nytt snabbt koncept skapat för stadsmiljöer. Inriktningen är servicehandel, man vänder sig till de som bor och verkar i området.
Riktlinjerna är ett sätt att försäkra sig om att produkter som sägs vara 100 procent veganska verkligen saknar animaliska ingredienser.
Vans öppnar en yta som ska fungera som butik – men även som community- och eventyta. Satsningen är en hyllning till den lokala konst- och skatekulturen.
Lindex har fått utmärkelsen ”Best Emerging Franchise 2020” på International Franchise Associations (IFA) årliga konferens.
Ambitionen är att överträffa kundernas förväntningar på en snabb och friktionsfri upplevelse.
Konceptet är beläget i ett centralt cityläge. Detta är ett stilrent försök att skapa den perfekta platsen för självbetjäning med fokus på e-handel och paket.
Amazon har gjort en nystart med sina pop up-butiker som nu ökar i antal igen. Dessutom skruvar man upp takten för ytterligare ett fysiskt butikskoncept.
Med konst, events, retail och nyskapande teknik formas nu den nya tidens destination. Här är det en helt ny form av ankare som agerar publikmagnet.