Med lokal on demand-tillverkning vill kedjan minska klimatpåverkan, öka effektiviteten och skapa nya arbetstillfällen.
Abercrombie & Fitch är efter några tuffa år på väg upp igen – här är förändringarna bakom lyftet.
Varumärket har öppnat en ny destination för sin community i Meatpacking District i New York.
Sportvarumärket On utökar sin detaljhandelsnärvaro. Bara i år planerar man att öppna 15 till 20 nya butiker.
”I vårt nya format skräddarsyr vi varje kvadratmeter för de unika, snabba behoven som finns i en urban livsstil”.
Ingka Centres ”Hej! Workshop” har lanserats utanför Sveriges gränser – se bilderna här.
Ikea testar automatiserad utlämning av ordrar. Ambitionen är att pånyttföda click & collect-upplevelsen.
Under våren öppnas ett antal obemannade servicebutiker i bland annat bostadsområden.
Skechers, det globala varumärket för sportskor, meddelar att man har passerat en milstolpe i detaljhandeln.
Kedjan bjuder in Gen Zalpha att dela med sig av berättelser, talanger och kreativitet.