Yoga- och sportvarumärket Lululemon kliver nu in i ännu en produktkategori.
Lågpriskedjan tar hjälp av AI för att automatisera och optimera beställningar av frukt och grönt.
H&M har öppnat ett nytt koncept som representerar varumärkets ambitioner och riktning. Här testas en rad nya inslag.
Flera köpcentrum har lanserat satsningar på specifika ytor för ungdomar. Här är det senaste exemplet.
Douglas har fått en bra start på året, såväl fysiskt som digitalt. Nu planerar man att öppna 200 nya butiker.
Butiksroboten vinner mark inom detaljhandeln. Den nya generationen har utvecklats till att bli snabbare och dessutom få en vänligare framtoning.
Lågpriskedjan öppnar 110 butiker i februari – ett rekord för en och samma månad.
Det har alltid handlat om mer än bara böcker. Men att biblioteket skulle bli en plats för mode var kanske mer oväntat.
Walmart satsar stort på att öppna nya och utveckla befintliga butiker. Fokus är satt på storformat i ”Framtidens butik”.
Retail och unika upplevelser. I slutet av februari öppnar Gibson en ny måstedestination för alla musikälskare.