Öppningen av kaféet på West Nanjing Road i centrala Shanghai är det första steget i kaffekedjan Wayne’s Coffees storsatsning i Kina. "Mottagandet har varit över förväntan".
Nya upplevelser i New York. Miljontals besökare besöker årligen en av stadens största sevärdheter. Nu möts de av en helt ny butik.
Foot Locker går in som minoritetsägare i marknadsplats online. De två företagen ska kombinera sina erbjudanden i såväl fysiska som digitala kanaler.
Brandless skapar sitt sortiment tillsammans med sin community. Nu utökar man utbudet av produkter och tjänster.
Apple har meddelat att en veteran inom företaget tar över ansvaret för butiksverksamheten. Angela Ahrendts lämnar rollen efter fem år av förändringar.
Kedjan lanserar nu en ny form av Retail Business School. Man vill skapa en utvecklande kultur och förbereda medarbetarna för den nya digitala tiden.
Kedjans hypermarket har förvandlats till en destination för matälskare. I fokus står mat och socialt umgänge. Alla aspekter av kundupplevelsen har designats.
En färsk undersökning visar att turister från Kina helst vill betala med mobilen. Majoriteten säger sig öka sina spenderingar om mobilbetalning accepteras.
Köpcentrumet storsatsar på Youtube för familjen. "Vi har investerat ett sexsiffrigt belopp för att kunna erbjuda våra kunder upplevelser".