Unibail-Rodamco-Westfield har invigt ett nytt food market-koncept. Här satsar man på lokala producenter och aktörer samt upplevelser i form av event.
I dag, fredagen 14 december, öppnar Starbucks sitt nya upplevelsebaserade flaggskepp i meatpacking district i New York. Se bilderna här!
Framtidens destination rymmer en inkubator för startups och är väl integrerat i det lokala samhället. Här arbetar hyresgäster och fastighetsägare tillsammans.
Centrumet besöktes av 20 000 under premiärhelgen – trots isande kalla vindar. Se bilderna från öppningshelgen.
Amazon planerar att ta sitt koncept Amazon Go till Europa. Nu sägs man leta efter butikslokaler som är cirka 500 kvadratmeter stora i stadskärnan.
Här placeras kunden mitt i ljudupplevelsen. Bose lanserar ett nytt butikskoncept som ska rullas ut globalt. Följ med in i det första flaggskeppet.
Ikea USA öppnar sin första citybutik i USA. Studion mitt på Manhattan markerar starten för kedjans strategi att etablera sig i stadskärnor. Här är bakgrunden.
Nu lanseras en ny robot som skurar butiksgolvet och därmed frigör tid för personalen att göra annat. Den kan också samla information om statusen i butiken.
Amazon sätter varje år samman en lista över "Best of Prime". Snabbaste leverans under 2018: Åtta minuter efter order.
Kedjan heter numera bara Dunkin'. I samband med namnbytet inledde man testar för att skapa framtidens butik. Man använder bland annat AI.