Klassisk byggnad blir köpcentrum

Klassisk byggnad blir köpcentrum

Efter många år i dvala kommer nu området få nytt liv. Och själva Battersea Power Station öppnar som köpcentrum med en tillhörande food hall.

Digitala portaler i Benettons flaggskepp

Digitala portaler i Benettons flaggskepp

Benetton har invigt sitt nya flaggskepp. Själva konstaterar man att konceptet är informellt, med ytor för hi-tech. Spektakulära LED-portaler lockar in kunderna.  

Nu har H&M öppnat i Alibabas Tmall

Nu har H&M öppnat i Alibabas Tmall

H&M finns nu tillgängliga via den kinesiska e-handelsplattformen Tmall som ägs av Alibaba. Diskussioner förs även om lansering av övriga varumärken i koncernen.

Hållbart mode med 15 innovationer

Hållbart mode med 15 innovationer

Från nedbrytbart glitter till tyger gjorda av alger. Med hjälp av ny teknik och banbrytande innovationer ska 15 startups bidra till en bättre och mer hållbar modeindustri. Vi har listat samtliga företag.

Lärdomar från ett år med Amazon Go

Lärdomar från ett år med Amazon Go

Inga kassor, kunderna tar produkterna och går. Det första året med Amazon GO har bjuder på en rad lärdomar. Och personalen har nya arbetsuppgifter. 

Missguided in på nya marknader

Missguided in på nya marknader

Missguided har gått från renodlad onlineverksamhet till att även inkludera fysisk handel. Nu utvecklar man sin närvaro och går in på flera nya marknader.

Nytt liv i Europas största citycentrum

Nytt liv i Europas största citycentrum

Nu har arbetet med utvecklingen av Europas största köpcentrum i stadsläge inletts. En spektakulär och miljövänlig lösning för fasaden sätter tonen.

Optimal leverans med algoritmer

Optimal leverans med algoritmer

Med algoritmer planeras de optimala leveransrutterna. Satsningen på New Retail handlar inte bara om Kina, Alibaba ska leverera snabbt till hela världen.  

Kedjan först ut med kassalös butik

Kedjan först ut med kassalös butik

Kedjan har öppnat en butik som saknar traditionella kassor där kunden sköter utcheckningen själv. Konceptet är ett resultat av koncernens satsning på en startup-accelerator. 

Nya flaggskepp för Galeries Lafayette

Nya flaggskepp för Galeries Lafayette

Varuhuskedjan är en självklar destination under besöket i Paris. Nu ökar Galeries Lafayette sin internationella satsning och siktar på 20 flaggskepp.