I BILDER: Alla finalister i Mapic Awards

I BILDER: Alla finalister i Mapic Awards

Finalisterna till Mapic Awards har nu offentliggjorts. listan är en guldgruva för dig som är intresserad av ny retail. Vi har sammanställt samtliga finalister i en inspirerande bildbonanza!

Inte bara applåder för Amazon Key

Inte bara applåder för Amazon Key

Amazon lanserar sin lösning Key på bredare front och utökar därmed tjänsterna för Prime-medlemmar ytterligare. Men långt i från alla är odelat positiva till tjänsten.

Tunga trender bakom varuhusets förvandling

Tunga trender bakom varuhusets förvandling

Vid första anblicken är det en fastighetsaffär bland många. Men bakom försäljningen av det anrika varuhuset döljer sig två trender som påverkar morgondagens detaljhandel i allra högsta grad.

Lexington gör entré hos Harvey Nichols

Lexington gör entré hos Harvey Nichols

Lexington Company fortsätter sin satsning i Storbritannien. Från och med denna vecka kommer det anrika varuhuset Harvey Nichols att erbjuda sina kunder hela Lexingtons heminredningssortiment.

Här pressas returtiden till 35 sekunder

Här pressas returtiden till 35 sekunder

Med hjälp av mobilen pressar nu kedjan tiden för att returnera en vara till 35 sekunder. Till en början gäller det varor köpta online, men i början av året ska även varor köpta i butik inkluderas.

Här gör Bershka butiksentré med pop up

Här gör Bershka butiksentré med pop up

Spanska modekedjan Bershka har öppnat en hållbar pop up-butik som bygger på varumärkets senaste koncept. Innovation, musik, mode och ungdom är bärande ingredienser.  

Nyskapande butikskoncept ökar takten

Nyskapande butikskoncept ökar takten

Inriktningen är produkter med hög innovationsnivå. Konceptet fungerar som en brygga mellan startups med teknikinriktning och detaljhandeln. Nu ökar man etableringstakten för sina fysiska butiker.

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

”Försörjningskedjan måste digitaliseras”

SHOPTALK EUROPE. Spencer Fung, VD på Li & Fung, satte fokus på framtidens försörjningskedja. Han menar att det finns en stor utmaning i att digitalisera hela kedjan.

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

”Vi öppnar nätverket för andra kategorier”

SHOPTALK EUROPE. Tesco täcker 99 procent av Storbritannien med sitt butiksnät. Via detta levererar man varor samma dag, och i London samma timme. Nu öppnar man nätet för fler varukategorier.

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

Nya digitala upplevelser hos Media Markt

Media Markt har gått från uträknad dinosaurie till en innovativ kraft på bara några år. Under Shoptalk Europe i Köpenhamn berättade kedjan om sina nya satsningar på digitala upplevelser i butik.