Finalisterna till Mapic Awards har nu offentliggjorts. listan är en guldgruva för dig som är intresserad av ny retail. Vi har sammanställt samtliga finalister i en inspirerande bildbonanza!
Amazon lanserar sin lösning Key på bredare front och utökar därmed tjänsterna för Prime-medlemmar ytterligare. Men långt i från alla är odelat positiva till tjänsten.
Vid första anblicken är det en fastighetsaffär bland många. Men bakom försäljningen av det anrika varuhuset döljer sig två trender som påverkar morgondagens detaljhandel i allra högsta grad.
Lexington Company fortsätter sin satsning i Storbritannien. Från och med denna vecka kommer det anrika varuhuset Harvey Nichols att erbjuda sina kunder hela Lexingtons heminredningssortiment.
Med hjälp av mobilen pressar nu kedjan tiden för att returnera en vara till 35 sekunder. Till en början gäller det varor köpta online, men i början av året ska även varor köpta i butik inkluderas.
Spanska modekedjan Bershka har öppnat en hållbar pop up-butik som bygger på varumärkets senaste koncept. Innovation, musik, mode och ungdom är bärande ingredienser.
Inriktningen är produkter med hög innovationsnivå. Konceptet fungerar som en brygga mellan startups med teknikinriktning och detaljhandeln. Nu ökar man etableringstakten för sina fysiska butiker.
SHOPTALK EUROPE. Spencer Fung, VD på Li & Fung, satte fokus på framtidens försörjningskedja. Han menar att det finns en stor utmaning i att digitalisera hela kedjan.
SHOPTALK EUROPE. Tesco täcker 99 procent av Storbritannien med sitt butiksnät. Via detta levererar man varor samma dag, och i London samma timme. Nu öppnar man nätet för fler varukategorier.
Media Markt har gått från uträknad dinosaurie till en innovativ kraft på bara några år. Under Shoptalk Europe i Köpenhamn berättade kedjan om sina nya satsningar på digitala upplevelser i butik.