Sortimentet är utökat, samtidigt som ytan har minskats. Teknikföretaget Verizon har ett tydligt mål med sin framtidsbutik – att göra den mänsklig.
"Vi är `the fast fashion of food´". Det oväntade samarbetet mellan snabbmats- och modekedjan står på en grund av framåtrörelse och innovation. Kollektionen ska driva trafik både online och till fysiska butiker.
Köpcentrumet är byggt av 200 containrar och är tack vare detta mycket flexibelt. Det helt nya centrumet, som ligger i Seoul, erbjuder en mix av shopping, mat och kultur där varje del är lika viktig.
Japanska modekedjan Uniqlo lanserar ett renodlat butikskoncept för enbart jeans. Inspirationen hämtas från det innovationscenter för utveckling av nya hållbara produkter som nyligen öppnades.
Gamification och Augmented Reality – två av de hetaste trenderna inom retail just nu. Leksakskedjan Toys”R”Us kan checka av båda två i och med sin nya satsning.
Konsumenternas flöden ska mätas i London, Amsterdam och Stockholm med hjälp av ny mobil teknik. Informationen och insikterna ska sedan användas för att städerna bättre ska kunna tillgodose invånarnas behov.
Betalplattformen utvidgar sitt partnerskap med Alipay, världens största plattform för mobila betalningar. Det innebär att handlare runt om i världen kommer kunna erbjuda kontantfria betalningar till kinesiska kunder i butik.
I ett exklusivt och nyrenoverat område mitt i centrala London har Smeg öppnat en flaggskeppsbutik. Den rymmer bland annat en vertikal trädgård och en teater.
Man kallar dem multi-brand lifestyle stores, och Calvin Klein har precis öppnat två stycken. Båda butikerna har flaggskeppsstatus och innehåller varumärkets senaste retailkoncept.
Nu har mode- och inredningsmärket Anthropologie släppt en ny version av sin app där man inkluderar Augmented Reality. Nyligen berättade vi om Ikeas satsning på Ikea Place, även det en AR-baserad tjänst.