Den fysiska dagligvarubutiken kämpar med lönsamheten i försäljningen online. Här är tre tänkbara vägar framåt enligt en ny kartläggning.
Varumärket Ben Sherman satsar på fysiska handel. Nya konceptbutiker öppnas i städer rotade i Ben Shermans sex decennier långa modehistoria.
Amerikanska kedjan Costco testar ett ny strategi för att kontrollera medlemskap i sina butiker.
Ett av världens mest ikoniska varuhus har fått nya ägare. Företaget tar därmed över driften av tre lyxvaruhus.
Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.
Den Alibaba-ägda kedjan Freshippo (Hema) tar steget in i USA med delar av sitt sortiment.
Med hjälp av AI-teknik ska antalet fel och problem som kan uppstå i leveranserna minskas.
Varumärket tagit sig an ett uppdrag; att få tillbaka glädjen till poolen. Man gör det med en undervattensautomat.
Skattjakt och äventyr laddar shoppingupplevelsen. Kedjan drar det till sin spets i sin nya satsning – och väljer bort e-handeln.
Under maj öppnar Synsam hos Stockmanns i Finland. Den första öppningen sker i ett av landets största försäljningsställen.