Så står dagligvarubutiken digitalt stark

Så står dagligvarubutiken digitalt stark

Den fysiska dagligvarubutiken kämpar med lönsamheten i försäljningen online. Här är tre tänkbara vägar framåt enligt en ny kartläggning.

Ben Sherman går tillbaka till rötterna

Ben Sherman går tillbaka till rötterna

Varumärket Ben Sherman satsar på fysiska handel. Nya konceptbutiker öppnas i städer rotade i Ben Shermans sex decennier långa modehistoria.

Costco skärper koll vid entrén

Costco skärper koll vid entrén

Amerikanska kedjan Costco testar ett ny strategi för att kontrollera medlemskap i sina butiker.

Klassiska varuhuset har fått ny ägare

Klassiska varuhuset har fått ny ägare

Ett av världens mest ikoniska varuhus har fått nya ägare. Företaget tar därmed över driften av tre lyxvaruhus.

Sömlöst lågpris med e-handel och ny teknik

Sömlöst lågpris med e-handel och ny teknik

Lågprisaktörer inom dagligvaror har fokus på effektivitet och strömlinjeformning. Men nu satsas det även stort på e-handel, omnikanal och sömlösa butiksupplevelser.

Alibaba lanserar Freshippo i Nordamerika

Alibaba lanserar Freshippo i Nordamerika

Den Alibaba-ägda kedjan Freshippo (Hema) tar steget in i USA med delar av sitt sortiment.

Färre returer med generativ AI

Färre returer med generativ AI

Med hjälp av AI-teknik ska antalet fel och problem som kan uppstå i leveranserna minskas.

Betala med glädje i poolens varuautomat

Betala med glädje i poolens varuautomat

Varumärket tagit sig an ett uppdrag; att få tillbaka glädjen till poolen. Man gör det med en undervattensautomat.

Retail som ett analogt äventyr

Retail som ett analogt äventyr

Skattjakt och äventyr laddar shoppingupplevelsen. Kedjan drar det till sin spets i sin nya satsning – och väljer bort e-handeln.

Synsam gör entré hos Stockmann

Synsam gör entré hos Stockmann

Under maj öppnar Synsam hos Stockmanns i Finland. Den första öppningen sker i ett av landets största försäljningsställen.