Intersport vill inspirera och interagera med sin målgrupp. Därför lanserar man i samarbete med Bambuser och Klarna nu tjänsten Liveshopping.
Som vi berättat tidigare är detta en företeelse som fått extra luft under vingarna under coronapandemin. Med liveshopping kan fördelarna med traditionell handel kombineras med de digitala möjligheterna som ges online.
– Detta är verkligen ett spännande format, att genom inspirerande livevideo interagera med våra kunder. Vårt första event är redan nästa vecka, säger Johan Lidenmark, Chief Digital Officer på Intersport.
Visar vårens nyheter
Bland övriga svenska aktörer som testat tekniken finns NA-KD, Kicks och Monki.
– Genom livesändning ska vi sätta fokus på expertkunskap, rådgivning och service i nära dialog med våra kunder, säger Johan Lidenmark.
Kunderna ges nu möjligheten att i realtid interagera med olika delar av organisationen.
– Vi har vårt första liveshoppingevent nu på onsdag. Då kommer PT:n och löpcoachen Dan Langelotz svara på frågor genom chatten, visa vårens löpnyheter och inspirera till övningar för att optimera löpningen, säger Johan Lindenmark.