Simris Alg har rekryterat Jordan Nasser, ”H&M:s digital mastermind” enligt Fast Company, till bolagets ledningsgrupp.
Jordan kommer att ansvara för Simris Algs marknadsföring, med särskilt fokus på utveckling av bolagets digitala kanaler och e-handel. Han har bland annat jobbat inom H&M under 14 år. Han byggde upp och arbetade med den internationella modekedjans digitala satsningar.
Dream team på plats
– Vårt dream team börjar falla på plats nu. Vårt huvudfokus rent strategiskt när det gäller försäljning och marknadsföring ligger just på digitala kanaler. Här är modebranschen en klar förebild, säger Simris Algs grundare och styrelseordförande Fredrika Gullfot.
Kommer från Looklet
Jordan kommer senast från rollen som Global Director of Brand & Marketing för Looklet, ett B2B-företag inom digital bildproduktion till modebranschen med kunder såsom Neiman Marcus, Hudson’s Bay, Lord & Taylor och Saks Fifth Avenue.
Jordan tar till en början över rollen som Commercial Director efter Daphne Jaeschke, som går på föräldraledighet i höst.
Simris Alg är ett flerfaldigt prisbelönat pionjärföretag som tillverkar omega-3-tillskott från odlade alger. Bolaget grundades 2011 av KTH-forskaren Fredrika Gullfot, och driver en världsunik industriell algodling för omega-3-produktion i Hammenhög på Österlen.