KappAhl erbjuder nu sina kunder betalningslösningar via mobilen även i butik. Kunden kan välja att avsluta sitt köp genom att betala via Klarna In-Store, direkt vid köptillfället eller via faktura.
– Moderna, flexibla betalningslösningar oavsett om kunden handlar via nätet eller i butik är en del av vår ambition att utveckla ett sömlöst KappAhl, säger Charlotte Katz, Head of Digital på KappAhl.
Betalningslösningen blir, enligt ett pressmeddelande, en av hörnstenarna i KappAhls digitaliseringsresa. Kunderna erbjuds nu samma alternativ i de fysiska butikerna som de får online.
– Vi ser stora möjligheter att göra betalningsögonblicket smidigare och enklare för kunderna. Detta genom att erbjuda samma betalsätt oavsett köp via e-handel eller fysisk butik, säger Martin Tivéus, Nordenchef på Klarna.
Får SMS inför betalning
KappAhls digitala betalningstjänst Klarna In-Store innebär att kunden via sin smart phone kan välja att betala direkt, via delbetalning eller via faktura. Kunden anger mobilnummer i kassan och får direkt ett sms med en länk där man kan välja betalsätt och slutföra sin betalning.
Tjänsten har rullats ut gradvis och finns från den första december tillgänglig i alla de 173 svenska KappAhl och Newbie-butikerna. Den första december finns tjänsten i de 96 norska butikerna och från fjärde december i Finlands 58 butiker.