Karin Zingmark är ny styrelseledamot på Inet och kommer vara drivande i utvecklingen av företagets strategiska och digitala kommunikation.
Inet sätter kurs på att bredda konsumenternas kännedom om företagets erbjudande genom att storsatsa på modern marknadsföring när Karin Zingmark, tidigare marknadschef på Microsoft, tar plats i styrelsen.
Matchar profilen man söker
– Karin har precis den profil vi letat efter. Hon har kommit in i verksamheten snabbt och är drivande i bolagets strategiska arbete. Hon kommer hjälpa oss med att öka kännedomen genom att bland annat vässa Inets marknadsföring och digitala kommunikation, säger Jonas Hagströmer, styrelseordförande Inet.
Vill att före ska känna till erbjudandet
Creades förvärvade Inet 2015 med målsättningen att skapa långsiktig tillväxt, bland annat genom att fler ska känna till datoråterförsäljarens erbjudande, något Inets nya styrelsetillskott Karin Zingmark kommer fokusera på.
En armé av kundambassadörer
– Det är verkligen roligt att arbeta med Inet, företaget har så goda förutsättningar. Verksamheten är oerhört kundfokuserad och de har en armé av ambassadörer som verkligen brinner för varumärket. För att få en bredare kännedom i Sverige är det nödvändigt att utveckla både den strategiska kommunikationen och digitala marknadsföringen, säger Karin Zingmark.
Lämnade Microsoft förra året
Karin lämnade förra året posten som marknadschef på Microsoft och arbetar i dag från eget företag som strategisk rådgivare inom digital kommunikation och ledarskap.