Branschorganisationen Svensk Dagligvaruhandel stärker upp med hållbarhetsexpertis. Det är Katarina Rosenqvist som nu tar sig an uppgiften.
Underklädeskedjan Twilfit rekryterar tre personer. Företaget laddar för en offensiv tillväxt där målet är att bli ledande aktör i Norden inom underkläder och loungewear i alla kanaler.
Ny VD för Bergendahl & Son blir Lars Ljungälv, som tidigare suttit i bolagets styrelse och dessutom varit rådgivare till ägarfamiljen. Han kommer närmast från Swedbank.
Den före detta chefen för Harrods och VD:n på Selfridges har en minst sagt gedigen meritlista. Nu har han utsetts till Chief Operating Officer för det som spås bli en av de tio bäst säljande anläggningarna i sitt slag.
Jernhusen fortsätter utvecklingen av stationsnära stadsområden. I Malmö börjar Sara MacDonald efter sommaren som ny regionchef inom affärsområde Stadsutveckling.
Lidl har rekryterat Miriam Thunborg som ny hållbarhetschef för den svenska verksamheten. Miriam kommer senast från kommunikationsbyrån Hallvarsson & Halvarsson.
Svenska Stadskärnor byter ordförande. Lena Lindström, näringslivsutvecklare i Örnsköldsviks kommun, lämnar ordföranderollen och Paul Lindvall från Linköping tar över.
I juni tar Charlotta Levin över som operativ Sverigechef för WallVision med varumärkena Boråstapeter, Engblad & Co och Mr Perswall. Charlotta har en bakgrund i modebranschen med erfarenhet av sortiments-och konceptutveckling hos H&M, Lindex och senast Gina Tricot.
Den 1 juni tillträder Jennie Nyblom som ny affärschef för Diös i Gävle. Hon har tidigare jobbat som förvaltare i bolaget och kommer från och med nu leda hela teamet i Gävle.
Blir ny marknadschef på Wayne's Coffee. Hon kommer närmast från en tjänst som reklam- och medieansvarig på Fastighetsbyrån. Hon kommer att ansvara för marknadsavdelningen och ingå i ledningsgruppen.