Kicks fortsätter sin satsning på flaggskeppsbutiker i Norden. Under våren 2017 öppnade man det första i Femman i Göteborg och nu har turen kommit till Norge.
Butiken är 550 kvadratmeter stor och ligger i GlasMagasinet i Oslo. Kicks ambition med satsningen på exklusiva flaggskepp är att ge kunderna en skönhetsupplevelse utöver det vanliga. Detta genom att erbjuda vägledning, praktiska tips och inspiration.
Erbjuder extra allt
– Våra flagship ger oss optimala förutsättningar att visa för våra kunder hur vi suddar ut gränserna mellan digital och fysisk butik, och att vi satsar mycket på upplevelse- och tjänstebaserad handel, säger Gina Azaric, marknadsdirektör på Kicks.
– I våra flagship kan vi visa vår samlade bredd, och erbjuda extra allt, både vad gäller produkter och tjänster. Det känns härligt att få introducera konceptet även i Norge.
Sedan starten 1991 har Kicks vuxit från tre till 250 butiker i Sverige, Norge och Finland.