Svenskarnas förtroende för hur aktörer inom detaljhandeln hanterar personlig information sviktar. Det visar en ny undersökning.
Den årliga rapporten analyserar konsumenternas beteende gällande inköp av dagligvaror online. Nu ser man ett nytt beteende.
Mellan två generationer finns en ålderskategori med unika egenskaper och stor köpkraft; zillennials. Så här når du dem bäst.
Så förändras beteendet – när nio av tio konsumenter är mer intresserade av rabatterbjudanden.
En färsk undersökning visar på haltande e-handel med bristande funktionalitet. Sex av tio överger köp på grund av dålig upplevelse. Här är orsakerna.
Varannan svensk konsument upplever att att de är mer klimatmedvetna än 2021. Störst grön betalningsvilja finns i en specifik ålderskategori.
Ett rekordstort antal ungdomar bor kvar hemma hos föräldrarna. Sparade pengar läggs bland annat på inköp av lyxprodukter.
En studie visar på skilda uppfattningar i handeln och hos konsumenterna. Bland annat gällande leveranser, hållbarhet och alternativ när det är tomt i hyllan.
Har du koll på Granola Girl, Y2K och Gorpcore? Här är trenderna som färgar 2023 enligt 15 000 unga svenskar.
Stereotyper är inte längre nog. Konsumentens får ständigt nya intressen kan ändra sin smak med några månaders mellanrum. Detta enligt en ny undersökning.