Nio insikter om den nya digitala kunden

Nio insikter om den nya digitala kunden

Konsumentens intryck av ett varumärke påverkas i hög utsträckning av de digitala upplevelserna. Till och med mer än vad ett butiksbesök gör. Det är en av nio tunga insikter från en färsk undersökning kring den nya digitala kunden.

Konsumentens nya e-beteende består

Konsumentens nya e-beteende består

Beteendeförändringen från pandemin kvarstår enligt ny statistik. Men nu mixas fysisk och digital handel i större utsträckning.

Brett genomslag för shopping i sociala medier

Brett genomslag för shopping i sociala medier

Ny data visar att en överväldigande majoritet av konsumenterna kommer göra inköp via sociala medier i år.

Så påverkar inflationen konsumenten

Så påverkar inflationen konsumenten

Ändrade konsumentbeteenden är en konsekvens av inflation och höjda kostnader. Här är kategorierna som drabbas mest.

Millennials mest engagerade i klimatfrågor

Millennials mest engagerade i klimatfrågor

Millennials ställer mest krav på arbetsgivare och visar engagemang i klimatfrågan. Men flest miljösmarta val gör en annan åldersgrupp.

Detaljhandeln på väg in i metaversum

Detaljhandeln på väg in i metaversum

Det är inte längre en fråga om detaljhandeln ska kliva in metaversum, det är en fråga om hur. Konsumenten är mycket intresserad – och virtuellt aktiv.

Så ser framtidens butik ut enligt Ica

Så ser framtidens butik ut enligt Ica

Ica visualiserar den framtida fysiska matbutiken. Här är tio trender som påverkar dagligvaruhandeln – och Icas modeller för framtidens butik.

Ett socialt och streamat beteende växer fram

Ett socialt och streamat beteende växer fram

En färsk studie visar att ett nytt socialt och streamat shoppingbeteende har växt fram under pandemin.

Konsumenten vill se hållbar handlingskraft

Konsumenten vill se hållbar handlingskraft

Konsumenterna har fått nog – 94 procent anser att det görs för lite inom hållbarhet. Man förväntar sig att företag nu tar större ansvar och verkligen agerar.

Så skapar du digitalt förtroende

Så skapar du digitalt förtroende

En ny studie visar att brister i det digitala förtroendet skrämmer bort kunder. Men det finns konkreta faktorer som kan stärka varumärkets position.