Detta vill kunderna prenumerera på

Detta vill kunderna prenumerera på

Europeiska konsumenter har anammat prenumerationer. Detta toppar listan över vad som lockar mest.

Unga villiga att släppa in AI i ekonomin

Unga villiga att släppa in AI i ekonomin

En ny undersökning tyder på också på att unga är redo att släppa in AI i sin privatekonomi.

Konsumenten vill reparera mera

Konsumenten vill reparera mera

Närmare åtta av tio av svenska konsumenter vill reparera med garanti i stället för att ersätta med nytt. Det visar en ny undersökning.

Vägen till konsumentens (nya) hjärta

Vägen till konsumentens (nya) hjärta

De traditionella shoppingkanalerna har kompletterats med nya. Detta är vägen till konsumentens hjärta i det nya landskapet.

Kategorierna som driver mobilskiftet

Kategorierna som driver mobilskiftet


Allt fler villiga att dela data

Allt fler villiga att dela data

Allt fler svenska konsumenter är villiga att dela personliga data. Men samtidigt växer deras oro för hanteringen av uppgifterna.

Detaljhandelns 10 viktigaste trender

Detaljhandelns 10 viktigaste trender

Konsumentbeteendet, digital och fysisk retail och detaljhandeln i stort befinner sig i förändring. Vi har sammanställt tio angelägna trender du bör ha koll på just nu.

Så viktigt är hållbarhet för svenska kunder

Så viktigt är hållbarhet för svenska kunder

Svenska konsumenter tycker att det är viktigt att företaget man är kund hos har ett aktivt hållbarhetsarbete. Det visar en ny studie.

Yngre bäst på att behålla köpkraft

Yngre bäst på att behålla köpkraft

Konsumenter med digital vana har lyckats bibehålla sin köpkraft bättre än andra. Det visar en ny rapport.

Åtta trendande konsumentbeteenden

Åtta trendande konsumentbeteenden

Konsumenterna formar just nu framtidens detaljhandel. Här är åtta beteenden som trendar – och som du behöver ha koll på.