Svenskarna köper myskläder som aldrig förr

Svenskarna köper myskläder som aldrig förr

Många svenskar jobbar eller pluggar just nu hemifrån på grund av coronaviruset. Det har lett till en ökad försäljning av myskläder, hudvård och träningskläder.

Så påverkar krisen konsumentens mindset

Så påverkar krisen konsumentens mindset

Den pågående krisen leder till nya mindsets hos konsumenten. Flera redan befintliga förändringar i konsumentens värderingar och beteende accelereras nu av coronautbrottet.

Stora förändringar i svenskarnas e-shopping

Stora förändringar i svenskarnas e-shopping

Svenska konsumenter har ändrat sitt beteende på nätet de senaste veckorna. Många äldre provar att göra inköp av bland annat mat online för första gången.

Så vill konsumenten att du kommunicerar

Så vill konsumenten att du kommunicerar

Konsumenter vill att varumärken kommunicerar – även om man verkar i en kategori som inte verkar så relevant i dessa coronatider. Så här vill man ha det.

Censurerade kundomdömen skapar misstro

Censurerade kundomdömen skapar misstro

Närmare varannan konsument är mycket bekymrad över att omdömen censureras av företag. Det visar en ny studie som pekar på ett behov av transparens.

Sex faser påverkar konsumentens köpbeteende

Sex faser påverkar konsumentens köpbeteende

Cocooning och nya beteenden. En ny studie definierar sex faser under ett virusutbrott som påverkar vad man köper och hur konsumenterna gör sina inköp.

Så förändras kundbeteendet efter pandemin

Så förändras kundbeteendet efter pandemin

Utbrottet av det nya coronaviruset leder till nya beteenden i konsumentledet. Vissa av dem är här för att stanna. Det menar bland andra Doug Stephens.

Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

Influerare påverkar varannat Gen Z-köp

Närmare hälften av konsumenterna i generation Z har tagit ett köpbeslut som påverkats av influerare – avsevärt fler än genomsnittet. Det visar en ny studie.

Tre av fyra vill minska mängden förpackningar

Tre av fyra vill minska mängden förpackningar

Kunden vill handla förpackningsfritt! Dagligvarukedjan testar en ny lösning som skapar nya vanor – och säljer mer än packat. Här är fem insikter från testet.

E-handel lockar nya och välbeställda kunder

E-handel lockar nya och välbeställda kunder

Kedjan lockar konsumenter med hög inkomst att bli kunder via sin e-handel. Insteget sker ofta i huvudkategorien men efter detta breddas ofta köpen.