20-talets retail hyperlokal och kirurgisk

20-talets retail hyperlokal och kirurgisk

En ny trendrapport målar upp en bild av det kommande decenniets retail. Den är hyperlokal och opererar med en närmast kirurgisk noggrannhet.

Tre av fyra vill ha personalisering i butik

Tre av fyra vill ha personalisering i butik

Mobillösningar är bästa sättet att skapa en snabbare shoppingupplevelse, enligt kunderna. Tre av fyra säger sig också vilja ha individanpassade upplevelser.

Högre pris okej – med bättre upplevelse

Högre pris okej – med bättre upplevelse

Varannan kund kan tänka sig att betala mer om det innebär en upplevelse som överträffar deras förväntningar. Det visar en ny undersökning.

Årets viktigaste måsteläsning!

Årets viktigaste måsteläsning!

Vi står inför ett nytt decennium – men har du tillräcklig koll? Låt oss sudda ut din Fear of Missing Out. Här är 20 av årets trendspaningar som du absolut inte bör missa.

Handla grönt eller handla mindre?

Handla grönt eller handla mindre?

Handla grönt eller handla mindre? Ett beteende medför både välbefinnande och mindre miljöpåverkan. det visar en ny studie bland millennials.

Detta är viktigast för e-kunden

Detta är viktigast för e-kunden

En ny undersökning visar att leveranstiden inte är avgörande för onlinekunden. I stället är det en faktor som toppar inom e-handeln.

Millennials går ”all in” i julhandeln

Millennials går ”all in” i julhandeln

Var tredje millennial tänker spendera mer pengar den här julhandeln jämfört med förra året.

Renare städer med nytt samarbete

Renare städer med nytt samarbete

Håll Sverige Rent och Bumbee Labs ska undersöka hur man kan minska nedskräpningen i det offentliga rummet.

Inkomst påverkar kundens val av matvaror

Inkomst påverkar kundens val av matvaror

Ju lägre inkomst, desto mer pengar lägger svensken på onyttig mat. Det visar en AI-analys.

Sociala medier påverkar vartannat modeköp

Sociala medier påverkar vartannat modeköp

Det visar en ny studie som även lyfter fram kundrecensioner som mycket viktiga.