Generation Z vill e-handla hållbart 

Generation Z vill e-handla hållbart 

Hållbara leveranser smäller högt bland unga millennials och generation Z.

Detta vill kunden ha i framtidens butik

Detta vill kunden ha i framtidens butik

Framtidens butik är uppkopplad och har andra funktioner än den traditionella. Kedjan vet nu, efter att tre testbutiker öppnats, vad kunden verkligen vill ha.

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

Mobilanvändning i butik ökar försäljningen

När kunden använder mobilen i butiken ökar försäljningen markant. Det visar en ny doktorsavhandling som kartlägger effekterna av att använda ny teknik i butiksmiljön.

Dra nytta av butikens unika styrkor

Dra nytta av butikens unika styrkor

Instant gratification och oslagbar bekvämlighet. Den fysiska butiken har egenskaper som stärker dess ställning hos konsumenten. Här är tre sätt att använda dem.

Här får kunden bäst mottagande

Här får kunden bäst mottagande

Svensk retail har blivit bättre på merförsäljning och att hälsa på sina kunder. Det visar en internationell studie. Men bäst mottagande får man i ett annat land.

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Hon har kartlagt effekten av omnikanal

Effekten av satsningar på omnikanal varierar beroende på sammanhang och fas i köpprocessen. Det visar en ny doktorsavhandling som också kan fungera som en guide till bättre omnieffekt.

Så shoppar generation Z och millennials

Så shoppar generation Z och millennials

En studie kartlägger hur millennials och generation Z shoppar. Den visar de största drivkrafterna bakom köpen, inställningen till fysiska butiker och vilka tekniska lösningar man efterfrågar.

Kompetensväxling utmaning för handeln

Kompetensväxling utmaning för handeln

Detaljhandeln står inför många utmaningar. Nya krav och förväntningar från kunderna ökar behoven av nya databaserade insikter. En kompetensväxling har nu påbörjats inom retail.

Tre mindsets i den nya tidens shopping

Tre mindsets i den nya tidens shopping

Den moderna konsumenten har helt nya förväntningar och krav på shoppingupplevelsen. Tre trender, eller tre mindsets, präglar beteendet. Den som fångar upp de nya behoven är också framtidens vinnare inom detaljhandeln. 

Flexibilitet viktigare än snabbhet

Flexibilitet viktigare än snabbhet

I USA anses click and collect vara katalysatorn för näthandeln med mat. En ny undersökning visar att även svenska konsumenter gillar lösningen och att man efterfrågar flexibilitet.