De traditionella shoppingkanalerna har kompletterats med nya. Detta är vägen till konsumentens hjärta i det nya landskapet.
Allt fler svenska konsumenter är villiga att dela personliga data. Men samtidigt växer deras oro för hanteringen av uppgifterna.
Konsumentbeteendet, digital och fysisk retail och detaljhandeln i stort befinner sig i förändring. Vi har sammanställt tio angelägna trender du bör ha koll på just nu.
Svenska konsumenter tycker att det är viktigt att företaget man är kund hos har ett aktivt hållbarhetsarbete. Det visar en ny studie.
Konsumenter med digital vana har lyckats bibehålla sin köpkraft bättre än andra. Det visar en ny rapport.
Konsumenterna formar just nu framtidens detaljhandel. Här är åtta beteenden som trendar – och som du behöver ha koll på.
Yngre användare hittar nya vägar till information och varumärken. Valen präglas av den teknik och de plattformar man använder.
Nya beteenden, förväntningar och ekonomiska förutsättningar. Här är åtta trender som formar den framtida dagligvaruhandeln.
Branschen vill se lösningar som säkrar butikernas prestation – men konsumenten vill se andra förändringar.