Open-air-centrum vinner mark. Nya livsstilar och behov ligger bakom utvecklingen. Här är det som lockar.
Generation Z driver på utvecklingen. Anledningen: Man hittar inte det man söker i traditionell handel.
Handeln med pre-owned utklassar den traditionella handelns ökningstal just nu. Det handlar om mer än bara låga priser, enligt ny rapport.
Försäljningen av begagnade produkter steg markant i februari jämfört med föregående månad.
Här är de klimatsmarta alternativen kunderna helst vill se i webbutiken.
Efter två år med i huvudsak negativa tillväxttal verkar kunderna ha hittat tillbaka till e-handeln.
Ny studie kartlägger hur unga resonerar kring hållbara klädinköp.
Trenden är fortsatt stark: självutcheckning växer inom svensk detaljhandel. Det visar en ny rapport som kartlagt företeelsen.
Allt handlar inte om låga priser – här är några segment inom retail och food & Beverage med potential att öka.
Butiken är fortfarande konsumentens favorit – men man förväntar sig en utvecklad upplevelse. Detta är vad man vill ha, enligt två studier.