Jakten på reafynden börjar på internet

Jakten på reafynden börjar på internet

Jakten på reafynden börjar på internet. De flesta vet exakt vad de letar efter.

Varannan kund vill byta information mot erbjudanden

Varannan kund vill byta information mot erbjudanden

Att vara med i en kundklubb är en sak, att dela med sig av sina uppgifter är en helt annan. En undersökning visar dock att 47 procent är villiga att dela med sig av personlig data i utbyte mot erbjudanden.

Den renodlade e-butikens död

Den renodlade e-butikens död

Butiker som bara har närvaro på nätet kommer att dö ut. Kostnaden för marknadsföring och leveranser tar kål på dem. Vinnaren är den som erbjuder både e-lösningar och fysiska butiker.

Framtidens detaljhandel bygger på nätverk

Framtidens detaljhandel bygger på nätverk

Detaljhandelns traditionella värdekedjor klarar inte av att möta framtidens behov. I en ny rapport uppmanar man detaljhandeln att se på processen som ett konsumentdrivet nätverk snarare än en linjär kedja.

Så når detaljhandeln millennials i mobilen

Så når detaljhandeln millennials i mobilen

Millennials och generation x är viktiga målgrupper för detaljhandeln, och de är dessutom flitiga användare av mobilen. Nu visar en undersökning vad som krävs för att få deras uppmärksamhet. Det är förenkling och bekvämlighet som gäller.

Flest e-klappar köps av 30-plussare

Flest e-klappar köps av 30-plussare

De flesta väljer att köpa julklappar ett par veckor innan jul, och det är fortfarande den fysiska butiken som är kung. Flest klappar på nätet köper 30-plussare i Stockholmsregionen. Det visar en ny undersökning.

Sushi ett sätt att möta ny livsstil

Sushi ett sätt att möta ny livsstil


Fem anledningar att använda Big data

Big data är ett sätt att förutse trender och hitta rätt prisnivåer. Men det är också ett sätt att kunna leverera produkterna innan kunden ens har märkt att de är slut. Här är fem anledningar att arbeta med Big data.

Millennials: Underhåll oss!

Millennials: Underhåll oss!

Nu har en ny undersökning kring millennials släppts. Den här gången toppar Apple, Nike, Samsung, Sony och Microsoft listan över de 100 hetaste märkena. Och budskapet är tydligt från målgruppen: Underhåll oss!

Lekmer levererar till bakluckan