"Butiker kommer att fungera som `walk-in-web-stores´, de kommer att presentera lösningar, service och engagemang. Inte sälja produkter."
Majoriteten av köpbeslut tas på plats i butik. Även om man redan på förhand bestämt sig för att köpa en viss sorts flingor är det först i butiken det avgörs vilket flingpaket som hamnar i varukorgen. Väl på plats är en fungerande navigering avgörande för kundens beteende.
Millennials, det vill säga människor födda under perioden tidigt 80-tal till tidigt 00-tal, tänker ta sig an Black Friday med ett friskt shoppinghumör. Det visar en ny studie.
Det har kallats världens snabbast växande språk. Detaljhandeln har nu tagit till sig emojis på allvar, symbolerna som uttrycker känslor och företeelser har blivit ett populärt sätt att addera en dimension i kommunikationen.
En ny undersökning visar att svenska konsumenter vill ha personaliserade erbjudanden, samtidigt som man är oroad över hur den personliga informationen hanteras. Teknik som identifierar beteenden i butik är man mycket negativ till.
Andelen som handlat mat på nätet växer stadigt, var femte svensk har klickat hem en matkasse. Det visar en ny studie om digitala och mobila köpbeteenden i dagligvaruhandeln som HUI Research har gjort på uppdrag av Visma Retail.
Årets julhandel online kommer innebära stärkta positioner för e-postmarknadsföringen, de automatiserade budskapen blir fler, samtidigt som mobilhandeln blir en av de viktigaste kanalerna. Detta enligt PracticalEecommerce spaning inför helgerna.
Det är mycket snack om modevarumärket Hermès just nu. För någon vecka sedan lanserades ett designsamarbete med Apple kopplat till Apple Watch. Och den här veckan lanserar Hermès en ny satsning, denna gång inriktad på innehåll.