E-köpen upp 40 procent vid löning


Så shoppar millennial-tjejerna inför skolstarten

Lagom till skolstart har Teen Vogue och ICSC gjort en undersökning om hur millennials tänker shoppa under "back-to-school"-säsongen.

Så förändrar selfies våra shoppingvanor

Allt fler menar nu att selfievågen påverkar både modet och shoppingvanor. Anledning: den som tar bilden, främst kvinnor i millennialsgenerationen, vill ogärna ta flera bilder med samma kläder.

Bra sommar för secondhand

TV-INSLAG: Secondhandbutiker har varit populärt denna svala sommar. Myrornas försäljning i juli ökade med 15 procent jämfört med samma månad förra året.

Så skiljer sig mäns och kvinnors shoppingbeteende

En färsk undersökning visar på mycket likheter men också på stora skillnader mellan hur män och kvinnor beter sig när man shoppar. Det verkar som männen kommer från planeten ”Research”, och kvinnorna från ”Impuls”.

The Future of Retail – 10 heta trender

Framtidens detaljhandel är personanpassad, bygger på samarbeten och är ännu mer socialt influerad. Det visar en ny rapport från Planet Retail. Läs om de tio trenderna här.

Varannan mobil betalning görs med en iPhone

Drygt en tredjedel, 36 procent, av svenskarnas onlineköp sker genom en mobil enhet – och varannan mobil betalning görs via en iPhone. Men iPad backar kraftigt. Det visar ny statistik i Mobile Payments Index.

Långa kassaköer största och första klagomålet


Affärsresenärer viktig målgrupp för e-handel


Omnichannel: Tre steg för att locka tillbaka kunden

Detaljhandelns landskap har förändrats drastiskt under de senaste åren. Omnichannel är inte längre en framtidsvision. Konsumenterna rör sig mellan kanalerna och endast två av hundra köper något vid sitt första besök på en webbplats.