Svenskarna tvivlar på sin förmåga att köpa uppskattade julklappar. En vetenskapligt baserad formel löser problemet.
Svenskarna handlar mer läkemedel online än andra – och är mest intresserade av låga priser. Detta enligt en undersökning.
Stora aktörer sätter nivån – konsumenten förväntar sig en smidig upplevelse även hos mindre företag.
Konsumentens fokusering på kostnader har en tydlig påverkan på beteendet online. Det visar en ny undersökning.
Du hör dem på konferensen, du läser om dem i dina flöden. Vi har sammanställt 2024 års buzzwords som du verkligen behöver ha koll på.
Två undersökningar ger en bild av konsumenternas nya beteende under kommande Black Week och Black Friday.
Det pratas mycket om ny teknik inom detaljhandeln. Men för kunderna är det flexibilitet som toppar önskelistan.
Nu börjar den globala e-handeln, enligt en ny rapport, återigen växa. Så här stor förväntas tillväxten bli de kommande åren.
En färsk undersökning visar att priset är viktigast i årets julhandel. Den tyder också på en ökad kreativitet i konsumentleden.
Det ekonomiska läget har lett till att även ungdomar justerar sitt beteende.