Den uppkopplade konsumentens anatomi


Jamie Oliver tar de fula grönsakernas parti

Den brittiska varuhuskedjan Asda driver en kampanj i samarbete med Jamie Oliver där ”fula” frukter och grönsaker är i fokus.

Antal klagomål på e-butiker dubblade


8 av 10 lämnar butiken utan att ha köpt något


Utställning om hållbar klädkonsumtion

Projektet Stilmedveten handlar om hållbarhetsfrågor runt konsumtion av kläder och textilier.

Anpassning för mobila enheter – ett måste


Detaljhandelns fem tyngsta trender 2015


Så når du framgång i servicehandeln

För att lyckas i servicehandeln i framtiden måste man överträffa kundernas förväntningar. Och den som har en övergripande mission kan dessutom bygga nyttiga succékategorier.

Ökad hushållskonsumtion

Mellan oktober och november ökade konsumtionen, i säsongrensade värden, med 0,6 procent. För perioden september-november var ökningen 0,3 procent, i säsongrensade tal, jämfört med perioden juni-augusti. Hushållskonsumtionen ökade med 2,5 procent under oktober 2014 jämfört med motsvarande månad år 2013.

Ombytta roller – stormarknaden blir komplementbutik