E-butikens priser styrs av kundernas beteende

Kundens beteende och plattform påverkar vilket pris varan har i e-butiken. Det visar en färsk undersökning.

Julhandeln väntas slå rekord igen

Årets julhandel kommer att öka med 2,5 procent, enligt HUI Research.

Twittrare är julhandelns drömkunder

Därför är twittrare rena guldgruvan för detaljhandeln.

Kunden tar tekniken till hjälp i julhandeln

Konsumenterna gör allt fler inköp via mobila enheter. Nu gör tekniken också att priskonkurrensen ökar i årets julhandel.

Utländska turister shoppar allt mer

Ungefär en tredjedel av utländska och inhemska turisters konsumtion hamnar i detaljhandeln.

Skattjakt lockar till Lidl

Lidl och den tyska konkurrenten Aldi har utvecklat shoppingupplevelsen till att likna en skattjakt.

Svenska e-handlare riskerar tapp till utlandet

Utan tidiga satsningar på julhandeln riskerar svenska e-handlare att tappa försäljning till utlandet. Det menar e-handelsexperten Arne Andersson.

Dramatiskt ökade investeringar i omnichannel

Detaljhandeln söker nu nya vägar för att nå fram till kunden och skapa en sömlös shoppingupplevelse – oavsett kanal. Investeringarna i omnichannel ökar dramatiskt.

Erik Modig: Engagera hela hjärnan i köpbeslutet

Vill du påverka köpbeslutet? Då gäller det att påverka både den medvetna och den omedvetna delen av hjärnan.

Nya frukostvanor märks i butiken

Förpackat matbröd, juice och yoghurt är några av de största förlorarna vilka tillsammans tappade drygt 130 miljoner kronor på en annars växande marknad