Kunderna positiva till obemannade butiker

Kunderna positiva till obemannade butiker

De obemannade butikerna har tagits emot väl. Coop delar nu med sig av storsäljare och kundbeteende.

Så byggs framtidens kundrelation

Så byggs framtidens kundrelation

Ica har kartlagt hur den lyckade kundrelationen ser ut i framtiden. Här är resultatet.

Detta lägger man pengar på i tuffa tider

Detta lägger man pengar på i tuffa tider

Trots ett ansträngt ekonomiskt läge finns det saker konsumenten inte vill göra avkall på. Det visar en ny undersökning.

Enkla åtgärder får fler att välja hälsosamt

Enkla åtgärder får fler att välja hälsosamt

Med enkla medel kan man få fler att välja hälsosam mat. Det visar en ny studie som testat konkreta åtgärder i butik.

Gränser för betalningar suddas ut

Gränser för betalningar suddas ut

”Gränsen mellan vilka metoder som föredras vid fysiska respektive digitala köp suddas ut”. Detta visar en ny rapport.

Den vinnande köpupplevelsen år 2030

Den vinnande köpupplevelsen år 2030

Shopping sker inte isolerat 2030, utan snarare var som helst och med anslutna ekosystem som drivs av ny teknik. Det visar en ny studie.

En av fyra vill slippa interaktion i kassan

En av fyra vill slippa interaktion i kassan

Mer än var fjärde konsument i Norden vill undvika interaktion med personalen vid betalning i fysisk butik. Det visar en ny undersökning.

Vägen till bättre kundupplevelse

Vägen till bättre kundupplevelse

Det finns gott om utrymme för förbättringar av kundupplevelsen. Det här är vägen framåt, enligt två nya undersökningar.

Nu ändras konsumentens beteende

Nu ändras konsumentens beteende

Konsumenterna är oroade över ekonomin och håller hårdare i plånboken. Men det finns också en (hållbar) vilja att spendera enligt en ny studie.

Betalning med mobilen störst bland unga

Betalning med mobilen störst bland unga

En ny undersökning visar att unga dominerar när det gäller användning av mobil betalning.