Köpcentrumet öppnar en samarbetsbaserad hubb där syftet är att inspirera och engagera till en cirkulär livsstil och konsumtion.
I köpcentrumet öppnar en hälsosam plats för vila och samvaro, designad med utgångspunkt i hjärnforskningen.
Samarbetet mellan Ingka Group och H&M syftar till att främja lokala talanger. Efter hundra dagar har nu den första kollektionen lanserats.
Under torsdagskvällen arrangerades NCSC Awards på Sergel Hub i centrala Stockholm. Bland vinnarna fanns finska Mall of Tripla.
Under torsdagen arrangerade NCSC eventet Retail 2023 & Beyond. Framtidens föränderliga detaljhandel och det nya kommersiella landskapet var i fokus.
Styrelsen för NCSC har beslutat att justera namnet. Nordic Council of Shopping Centers blir i och med detta Nordic Commercial Spaces & Communities.
Halloween närmar sig och inför detta lanserar köpcentrumet ett spökhus i minformat.
Citycon uppdaterar varumärkets identitet. Ambitionen är att återspegla nordisk design under devisen "Creating cities full of life".
Lek är det bästa sättet för barn att lära sig och utforska världen omkring dem. Det menar dagligvarukedjan som har engagerat sig i ett edutaimnet-projekt.
Centrumet vill inspirera och sprida kunskap om hur man kan göra sin garderob mer hållbar.